Za početak predloženo je staviti van snage Pravilnik o ograničavanju uporabe za promet teretnih vozila čija najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona kojim je obuhvaćen granični prijelaz Mursko Središće, a kao moguće i trajnije rješenje spominjala se izgradnja dodatne prometne trake uz sadašnju sjevernu stranu ceste, povećanje prohodnosti samog graničnog prijelaza Dubrava Križovljanska (HR) – Zavrč (SLO), izgradnja nove, tzv. brze ceste koja bi prolazila izvan naselja na potezu Varaždin – slovenska granica, usmjeravanje tranzitnog prometa na auto ceste i ostalo.
Jedan od značajnijih i najbližih prometnih pravaca koji povezuje Varaždinsku županiju (i istočni dio Hrvatske) sa susjednom Republikom Slovenijom i ostalim državama srednje i zapadne Europe prolazi dolinom rijeke Drave kojom prolazi i državna cesta D-2, a pošto su na tom pravcu i općine Sračinec, Petrijanec i Cestica svako povećanje prometa odražava se i na život stanovništva uz trasu ceste. Zbog sve većeg prometa i ograničenih mogućnosti prohodnosti samog graničnog prijelaza Dubrava Križovljanska – Zavrč na izlasku iz Hrvatske povremeno se stvaraju kolone kamiona koji čekaju na prijelaz granice i ulazak u susjednu državu.
Pravo „začepljenje“ prometa dogodilo se u ponedjeljak, 11. ožujka 2019. godine, kada se na izlasku stvorila kolona kamiona dužine od nekoliko kilometara, a ista se protezala od naselja Brezje Dravsko, preko Velikog Lovrečana i Dubrave Križovljanske do same granice. S obzirom da cesta D-2 ima samo dvije prometne trake kolona kamiona na sjevernoj traci brojnim je žiteljima uz cestu prouzročila poteškoće u dolasku do svojih domova kao i kod izlaska iz dvorišta, a poteškoća kod uključivanja u promet na državnu cestu imali su i mještani Lovrečan otoka i naselja pograničnog dijela općine Cestica (Jarki, Selci Križovljanski, Križanče, Malo Gradišće, Falinić Breg i Lovrečan Breg) koji preko županijske ceste u Velikom Lovrečanu dolaze na najprometniju prometnicu u općini Cestica.
U cilju osiguravanja dostojnih, normalnih uvjeta za život mještana općine Cestica, što se prometa tiče, a i da se transportnim tvrtkama omogući normalno poslovanje, načelnik općine Mirko Korotaj, o tim problemima izvijestio je ministra Olega Butkovića i Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture te na tu temu sazvao sastanak koji je održan 18. ožujka 2019.
Na početku sastanka načelnik Korotaj pozdravio je sve prisutne te naglasio da se u razdoblju 2013.- 2018. promet motornih vozila cestom D-2 na području općine Cestica povećao 100 posto. Godine 2017. kroz granični prijelaz Dubrava Križovljanska prošlo je 196.000 teretnih vozila, a 2018. godine 207 tisuća. Zbog ograničenja prometa za određene kamione kroz granični prijelaz Mursko Središće očekuje se dodatno povećanje za 30%.
S obzirom da se na trasi ceste od Varaždina do graničnog prijelaza Dubrava Križovljanska nalaze 3 osnovne škole i 3 dječja vrtića i da trasa ceste prolazi kroz gusto naseljena područja općina Cestica, Petrijanec i Sračinec predloženo je stavljanje van snage Pravilnika o ograničavanju uporabe pojedinih javnih cesta za promet teretnih vozila čija najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona (NN 20/2019) koji se odnosi na granični prijelaz Mursko Središće, te da se za vozila u tranzitu, na relaciji Varaždin – Dubrava Križovljanska, postaviti znakove zabrane prometovanja vozilima čija najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona.
Povećanje kamionskog prometa na određeni način smanjuje i sigurnost na cestama susjednih slovenskih općina te su u raspravi sudjelovali i župani iz općina Cirkulane – Antonija Žumbar, Markovci – Milan Gabrovec i Zavrč – Slavko Pravdić, a i načelnici općine Petrijanec Željko Posavec i Sračinec – Božidar Novoselec.
O stanju prometa na graničnom prijelazu sudionike sastanka izvijestio je i predstavnik granične policije Robert Rožmarić, a o poteškoćama u prometu kod stvaranja kolona govorio je i predstavnik prometne policije Danijel Posavec. Na poteškoće na koje nailaze vozači kamiona ukazali su predstavnici Udruženja prijevoznika Slavko Šega iz Slovenije i Dragutin Kranjčec iz Hrvatske te Radovan Ljubek i Branko Trstenjački. U raspravi je sudjelovao i Stjepan Marković, rukovoditelj Hrvatskih cesta Varaždin, a pomoć u povećanju protočnosti i rasterećenju prometa obećao je i saborski zastupnik Milorad Batinić, potpredsjednik Sabora Republike Hrvatske.